تبلیغات

آرشیو

درباره ما

    شروع قرن جدید بهترین فرصت برای بالا بردن آگاهی و دانشمان است. و ما اینجاییم تا با هم بهترین کتاب ها را بخوانیم، تجربه کنیم و یاد بگیریم تا با کمک یکدیگر جامعه ی بهتری بسازیم.

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 10
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 25
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 2
    بازدید هفته بازدید هفته : 3
    بازدید ماه بازدید ماه : 60
    بازدید سال بازدید سال : 701
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,144

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.145.47.253
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

مزایای استفاده از کتاب صوتی

استفاده بهینه از زمان‌های غیر کارآمد و امکان انجام همزمان کارها:

گوش دادن به کتاب صوتی لذت بخش است، اما برتر از آن این که می‌توان با استفاده از آن زمان‌هایی را که به طور عادی از دست رفته محسوب می‌شوند، به بهترین زمان برای مطالعه تبدیل کرد. افرادی که در طول روز زمان زیادی را صرف رفت و آمد به محل کار خود می‌کنند، از طرفداران پر و پا قرص کتاب صوتی هستند. گوش کردن به کتاب صوتی به آنها کمک می‌کند در طول مسیر کمتر استرس داشته باشند و زمان برایشان سریع‌تر بگذرد و از همه مهم‌تر این که کتاب‌های دلخواه خود را نیز مطالعه کرده باشند. بر اساس تحقیقات اخیر هر شهروند آمریکایی برای رفتن به سر کار و برگشتن از آن، حدود یک ساعت و سیزده دقیقه وقت صرف می‌کند که معادل چهارصد و چهل ساعت یا یازده هفته کاری در سال می‌شود. در صورتی که از همین زمان برای گوش دادن به کتاب گویا استفاده شود، کتابهای بسیاری در طول سال به همین سادگی مطالعه خواهد شد. به طور یقین زمانهای از دست رفته برای مردم ما بیشتر از اینهاست.

اگر خواندن را دوست دارید، اما آن قدر مشغول کارهای دیگر هستید که به کتاب خواندن نمی‌رسید، گوش کردن به کتابهای گویا راهی ویژه و فوق‌العاده برای پر کردن بسیاری از زمانهای غیر مولد است که عموماً همه ما در طول روز چند ساعتی از آن را داریم. هنگام ورزش، انجام کارهای شخصی، نظافت و … از جمله این زمانهاست.

آموزش:

کتاب صوتی برای اهداف آموزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و ابزاری ارزشمند برای یادگیری محسوب می‌شود. با کتاب سخنگو برخلاف کتاب سنتی، فرد می‌تواند هنگام انجام کارهای دیگر نیز به یادگیری بپردازد. کارهایی که نیاز به فکر و توجه چندانی ندارند، همزمان با گوش کردن به کتاب صوتی و یادگیری امکان پذیر هستند.

سالمندان، بیماران و ناتوانان و معلولین:

کتاب گویا برای این دسته از افراد فوق‌العاده است. افرادی که به هر دلیلی از فعالیتهای معمول محروم هستند، با گوش دادن به کتاب صوتی، می‌توانند بخش زیادی از اوقات خود را به بهترین شکل پر کنند و از آن لذت ببرند.

افرادی که اختلال بینایی دارند:

کتاب صوتی برای نابینایان و کسانی که اختلال بینایی دارند، یک موهبت محسوب می‌شود. کتاب صوتی به آنها این امکان را می‌دهد تا از انواع کتاب‌های مورد علاقه‌شان بهره‌مند شوند. کتاب‌های صوتی می‌تواند به این افراد کمک کند تا دانش و معلومات خود را افزایش دهند، و زندگی‌شان را از جهت شخصی و حرفه‌ای غنی‌تر کنند.

ایجاد علاقه به کتاب در کودکان:

مهمترین مهارتی که یک کودک می‌تواند کسب کند، مهارت خواندن است. کتاب گویا می‌تواند به راحتی آنها را برای زبان آموزی تحریک و تشویق کند و عشق به یادگیری را در آنها افزایش دهد. کودکان می‌توانند همزمان که به کتاب نگاه می‌کنند، به قصه گوش دهند و دایره لغات و  مهارت‌های ارتباطی‌شان را افزایش دهند. اگر شما می‌خواهید عشق به مطالعه را در کودکان‌تان افرایش دهید،کتاب صوتی شروع فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

کاملاً ثابت شده که درگیر چیزی شدن با بیش از یک حس، می‌تواند به درک بهتر آن کمک کند. کتاب گویا می‌تواند به کودکان کمک کند تا کلمات را هم از طریق شنیدن و هم از طریق دیدن یاد بگیرند. از آن جایی که آنها می‌توانند کلمه را ببینند و همین طور بشنوند که چگونه به طور مستقل یا در متن استفاده می‌شود، این کار کمک می‌کند تا دو برابر سریع‌تر از روشهای دیگر بیاموزند.

امتیازات زیادی برای انتخاب کتاب گویا برای مطالعه وجود دارد. مواردی که ذکر شد، شاید کافی باشد تا شما را تشویق کند تا شروع به کشف دنیای هیجان‌انگیز کتاب‌های سخنگو کنید.

منبع: سایت آسمونی


تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 09 اردیبهشت 1400 ساعت: 18:45

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط امین رضا کُبروی در تاریخ 1400/02/11 و 20:19 دقیقه ارسال شده است

امین رضا کُبروی گفته:

کلا برای آدم هایی مثل من که بیشتر شنیداری هستیم خیلی آپشن خوبی هست این کتاب های صوتی


کد امنیتی رفرش